Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır


"İnanç görünmeyene inanmaktır,görünmeyene inanırsanız başkalarının görmediklerini görürsünüz."
Sözüyle beni etkileyen ve kitabını almamı saglayan Ahmet Şerif İZGÖREN  Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır  kitabıyla milyonları etkileyen ve binlerce insanın  hayatını değiştiren bir seminerci bir yazar bir akademisyen bir öğretmendir.

  Tamamen konuşma havasında yazdığı bu kitabı en güzel  kişisel gelişim kitaplarının arasında bulabilirsiniz.Türkiye ve Türkiye dışında da satan okunan birisidir.
Ahmet Şerif  yurt içinde ve yurt dışında sık sık gezen büyük şirketlere çalşan ve yönetici insanlara CEO'lara seminerler verern kimi zaman bir ders niteliği kimi zaman bir iş öğretimi yapan yabancı dil bilen ve ülkesi için çalışan donanımlı birisidir.

  Bu kitabı neden yazdım isimli başlık bize herşeyi özetler nitelikte

Bu klitabı neden yazdım?
*Etrafında amaçsız,sevgisiz yollara bira şişesi atan insanların çoğaldığını gördüm.
*Televizyonlarda ve boyalı gazete stunlarında kandırıldığımızı gördüm.
*Okullarda hayatla ilgili hiçbirşeyin öğretilmediğini, öğretmen ve öğrencilerin ideallerini kaybettiklerini ve insanların sadece para için yürüyüş yaptıklarını gördüm
*Bu ülkede 400.000 kahvehane 15.000 meyhane ve 131 kütüphane olduğunu gördüm. 
 Öyleyse gördüklerimi yazayım...

Gibi birkaç maddesi daha olan harika bir girişle başlamış kitaba  Ahmet ŞERİF

Kim olduğumuz üzerine adlı başlıkta bize niçin yaşadığımızı soran ve bunun cavabı bulmamızı istediği kısa bir hikayeyle devam ediyor kitabına 

Olumlu düşünce üzerine: gibi başlıklar koyup okuyucuyu etkileyerek başlıkla ilgili hikayeler anlatıyor örneğin bu başlığın hikayesi şöyle:
"Yurt dışında bir toplantıdan çıktık ve hava nasıl bulutlu nasıl gri nasıl yağışlı 'bu ne yaa' diyecekken yanımdaki Mike West durdu ve bana 'baksana Şerif hava ne de güzel değil mi?' dedi
tabi ben yuh artık diyecekken durdum ve düşündüm gerçekten de hava güzeldi yaşıyordum ve aklıma 8 yaşında evde boş gazoz şişelerine portaklal suyu doldurup içtiğimi, babamın sıradan bir köpeği bu çok asil ve ender bir köpek diyerek kandırmasını hatırladım  mutlu oldum. Hava gerçekten güzel..."

Gibi hikayeler anlatarak başlıkları anlamlı kılıyor.

Mücadele Üzerine:"Mahallede herkesin bisikleti var ben hariç tabi babam öğlen işten geldi ve babama ' Baba bana bisiklet al' dedim ve dayak yemeyi bekledim sonra çok şaşırdım çünkü babam bana tamam oğlum hadi gel dedi çıktık dışarı pazara girdik bende düşündüm herhalde eve birkaç bişey alacağız sonrada bisikleti almaya gideceğiz babam bir kasa limon aldı ve beni pazarda arkadaşının yanına koydu al bakalım bunları sat bisikleti al dedi ve gitti.Pazarın ortasında arkadaşlarıma rezil oldum ve çok sinirlendim ama o limonları bir haftada sattım.Akşam babam eve gelince parayı verdim ve ' al para burda şimdi biskleti al dedim' asık suratla babamda öbür gün son model bir bisiklet almış bana fakat yıllar sonra öğtendim ki ben biriktirdiğim parayla o bisikletin tekerleğini bile alamamzışım. Mücadele ruhunu bana babam öğretmişti"
* Sevgi üzerine
* İşiniz üzerine
* Hayat üzerine
* Dinlemek üzerine
* İdealler üzerine
*İnanç üzerine

 Gibi 23 başlıktan oluşan Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır kitabı bizlere 23 ders ve 23 hikayeyle 150 sayfayla bizlere neredeyse hayatın anlamını, önemini anlatan harika bir kitaptır.

NOT(Ahmet ŞERİF'in youtube'deki videolarına da bakmanızı şiddetle tavsiye ederim link aşağıda.)

Ahmet Şerif İZGÖREN Youtube  ( https://www.youtube.com/watch?v=O_TwpFmbmWw )