İşletim Sistemleri



Merhaba arkadaşlar bu yazımızda bilgisayarlar için kullanılan işletim sistemlerinden bahsedeceğim.




1-)Windows

 

 


Öncelikle windows işletim sisteminden başlayalım.

Microsoft Windows, kullanıcıya grafik arabirimler ve görsel iletilerle yaklaşarak, yazılımları çalıştırmak, komut vermek gibi klavyeden yazma zorunluluğunu ortadan kaldıran, Microsoft şirketinin geliştirdiği dünyada en çok kullanılan bir işletim sistemi ailesidir. Vikipedi

Windows gerçekten kullanımı çok rahat olan bir işletim sistemi olmasına rağmen çok fazla hata ile karşı karşıya geldiğimiz bir işletim sistemi.
Buna rağmen hemen hemen bütün programlar öncelikle windows için çıktı almaktadar.
Bunun belli başlı sebepleri şunlardır.

1-)Çok yüksek bir kitleye hitap ediyor olmaları
2-)Arkasında Microsoft şirketinin olması
3-)Ayrıca windows günümüzdeki oyun sektörü için en önemli işletim sistemidir.
4-)Çoğu programı çok kolay bir şekilde elde edebilrsiniz.
5-)Arayüzü çok rahatdır.






2-)Mac Os

 

 

macOS, Macintosh işletim sistemi ailesinin son sürümüdür ve Apple Inc. tarafından Macintosh bilgisayarları için tasarlanmış bir işletim sistemidir. Mac OS X aslen BSD ve Mach mikro çekirdeği üzerine kurulu, açık kaynak bir işletim sistemi olan Darwin'e dayanır.  Vikipedi


Genelde mac bir cihaz kullanmak için apple bir bilgisayara ihtiyaç duyarız.Oysaki herhangi bir bilgisayara mac işletim sistemini kurmamız çokta zor değil.

Neden mac OS?



1-)Arkasında Apple gibi bir şirketin olması
2-)Windows'daki gibi hataların fazla olmaması
3-)Daha hızlı olması
4-)Eğer yazılım geliştiricisi iseniz hem ios hem de android çıktı almanızı kolaylaştırması.
5-)Daha güvenlidir.


3-)Linux



Gelelim aralarında en az kullanılan linux işletim sistemine

Linux nedir?
Linux; bilgisayar işletim sistemlerinin en temel parçası olan çekirdek yazılımlarından bir tanesidir. GNU Genel Kamu Lisansı ile sunulan ve Linux Vakfı çatısı altında geliştirilen bir özgür yazılım projesidir. Linux ismi ilk geliştiricisi olan Linus Torvalds tarafından 1991 yılında verilmiştir.Vikipedi

Linux işletim sisteminin çeşitli dağıtımları vardır .Bunlardan en popüler olanı ubuntu dağıtımıdır.
Oysaki kullanıcıların bilmediği çok çeşitli linux dağıtımları vardır.Mesela ubuntu genel kullanıcılara hitap eden şık bir dağıtımdır.
Kali linux ve parrot os is çok güçlü bir siber güvenlik dağıtımıdır.

Neden linux?


1-)Kullanacağınız dağıtıma bağlı olarak çok hızlı bir işletim sistemidir.(240 mb ram kullanarak çalışanları bile var)
2-)Usb ile bilgisayarınıza yüklemeden test edebilirsiniz.(Rufus programını araştırabilirsiniz)
3-)Ücretsizdir
4-)Özgürdür  (Genelde içindeki programlar açık kaynaklıdır)
5-)Daha güvenlidir
6-)Linux'a özel ofis programları ve muhasebe programları da mevcuttur.



Not:Herhangi bir işletim sistemini sanal makine ile bilgisayarınızdaki işletim sistemini silmeden kullanabilirsiniz.